کسب و کار های مختلف برای عملکرد بهتر، بازدهی بالا، سود آوری و حتی بازگشت سرمایه نیازمند مدیریت صحیح و اصولی هستند. این موضوع برای کارواش ها نیز صدق می کند و مدیریت صحیح و مناسب آنها موجب افزایش رضایت مندی مشتری و سودآوری می شود. کارواش ها خدمات شستشوی بخش های مختلف خودرو را در مدت زمان کم انجام داده و زحمت شستشوی خودرو از دوش مالکان آن برمیدارند. کارواش ها از نظر عملکرد در دو دسته کلی دستی و اتوماتیک قرار می گیرند. در کارواش دستی عملکرد شستشوی با استفاده از تجهیزات فشار قوی و بوسیله کاربر انجام می شود. اما در کارواش اتوماتیک فرآیند شستشو و حتی خشک کردن وسایل نقلیه با استفاده از یک سیستم مکانیزه و بدون دخالت نیروی خدماتی صورت می پذیرد. مدیریت صحیح این مجموعه ها شامل بازبینی منظم کارواش، بررسی کیفیت شستشو و حفظ زیبایی ظاهری و . می شود.

مدیریت

کارواش

مدیر کارواش اتوماتیک یا دستی باید دارای مهارت کافی جهت حل مشکلات و بررسی وضعیت و اشکالات خدمات ارائه شده باشد. از جمله وظایف مدیر کارواش می توان به بررسی نحوه ارائه خدمات به مشتریان، نگهداری پیشگیرانه

تجهیزات کارواش ، حسابرسی و ارزیابی کارکنان اشاره نمود. یکی از امور مهم در زمینه مدیریت کارواش، بازبینی منظم مجموعه می باشد. تجهیزات شستشوی خودرو مانند تجهیزات فشار قوی و برس کارواش  بایستی به مرور زمان بررسی شوند تا عیب و ایراد آن ها مشخص گردد. نتیجه نظافت به موقع، جلوگیری از تحمیل هزینه های بیشتر به مجموعه و جلب رضایت مشتری می باشد. بررسی کیفیت خدمات شستشو بطور منظم از دیگر وظایفی است که بر عهده مدیر کارواش قرار دارد. مدیر کارواش باید بتواند ارتباط خوبی را با نیروهای خدمات برقرار کند و مسائل آموزشی را بطور کامل برای آن ها تبیین نماید. همچنین یک مدیر کارواش بایستی به روز باشد تا با یادگیری و مطالعه مباحث جدید، موفقیت و سودآوری بیشتر را فراهم آورد.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها